Wednesday, July 09, 2008

Soalan Demi Soalan

Apakah aku sudah bersedia menerima undangan Allah?

Apakah yang telah aku sediakan dalam menerima undangan Allah?

Sanggupkah aku meninggalkan segalanya demi untuk memenuhi undangan Allah?


Apa sebenarnya yang harus aku siapkan?

"Apa jua kebaikan yang kamu kerjakan adalah diketahui oleh Allah dan hendaklah kamu membawa bekal dengan cukupnya kerana sesungguhnya sebaik-baik bekal itu ialah memelihara diri (dari keaiban meminta sedekah) dan bertakwalah kepadaKu wahai orang-orang yang berakal (yang dapat memikir dan memahaminya)."
~ Surah Al-Baqarah (2:197)

Untuk memenuhi syarat bertaqwa, harus ada Islam, Iman dan Ihsan.

Tetapi, Islamkah aku ini?

Ya Allah, perjalanan ku masih jauh......dan bekalan ku tidak mencukupi untuk aku bawa ke sana..... :'(




.

6 comments:

Ummi's Blog said...
This comment has been removed by the author.
Ummi's Blog said...

Salaams Kak,

I link u in my bloglist can? Been reading your recaps on your religious classes...

May Allah bless you and your family...

//Ummu Habib

Aryna said...

Wa'alaikumsalam Ummu Habib...

Sure you can, my dear. I'll link u too. Btw, I'm not a good writer, pls bear with me.

MasyaAllah, jazakillah bi khair for your du'a. May Allah rewards you and your family too.... :)

Anonymous said...

Kita terus beringat utk buat yg terbaik utk kehidupan akhirat ya rina...insya'Allah..hugs*

Anonymous said...

dimana Allah di hati kita.... apa akan kita persembahkan didepan Allah nanti ... :(

kg

Aryna said...

sriberry - InsyaAllah *hugs & kiss*

kg - bergetar hati baca comment kg. terasa iman di hati masih kurang untuk persembahkan pada Allah nanti....*sob sob*